Набув чинності Закон, що спрощує отримання дозвільних документів

Дозвільні документи будуть видаватися в місцевих центрах держадміністратор Сьомого грудня 2014 року набрав чинності Закон № 1252-VII щодо удосконалення процедури видачі документів дозвільного характеру, оформлених центральними органами виконавчої влади, який був прийнятий 13 травня. Внеснни зміни до Закону «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», якими введено правову підставу для видачі центральними органами виконавчої влади документів дозвільного характеру через дозвільні центри, створені на рівні районів та областей.

Суб'єкт господарювання має право на отримання (переоформлення, отримання дублікатів, анулювання) документів дозвільного характеру та подання декларацій за місцем свого знаходження або у випадках, передбачених законом, - за місцем провадження діяльності або місцезнаходженням об'єкта. Також він має право на певні дії щодо здійснення господарської діяльності на підставі подання декларації без отримання документа дозвільного характеру, за винятком тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається Кабміном. Реєстрацію декларацій здійснює дозвільний орган на безоплатній основі протягом 5 робочих днів з дня отримання декларації. Відмова у реєстрації декларації не допускається. Документи дозвільного характеру видаються безкоштовно, на необмежений термін, якщо інше не встановлено законом. З першого січня 2016 дозвільним органам - центральним органам виконавчої влади, державним колегіальним органам заборонено приймати заяви суб'єктів господарювання про видачу (переоформлення, видачі дублікатів, анулювання) документів дозвільного характеру та декларацій, а також видавати такі документи, оскільки їх видача і прийом буде здійснюватися через дозвільний центр.

Реалізація предмета застави, проведена в рамках ліквідаційної процедури, без припинення обтяжень, не припиняє заставу

При розгляді справи № 6-168цс14 про стягнення заборгованості шляхом звернення стягнення на заставлене майно ВСУ роз'яснив, що реалізація майна, що є предметом застави, проведена в рамках ліквідаційної процедури, без припинення обтяжень, не припиняє заставу. Застава зберігає силу при переході права власності на предмет застави до іншої особи, отже, на нього може бути звернено стягнення на підставах, передбачених ст.ст. 25, 26 Закону «Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень».

Реєстрація ПП, СПД, ФОП, у м. Київ в 2014 р Що важливо знати підприємцям вирішили відкрити свій бізнес

Наша процвітаюча юридична фірма досить часто надає послуги починаючим і досвідченим підприємцям з реєстрації підприємницьких структур, будь то реєстрація підприємства або реєстрація фізичної особи підприємця.

Останнім часом законодавство України часто змінює свої положення, які відображаються на здійсненні підприємцями в Донецьку і інших містах України господарської діяльності. В основному це зачіпає податкову сторону бізнесу. Наприклад введення нових правил здачі звітності, передачу податкової компетенції з адміністрування єдиного соціального внеску, який раніше сплачувався в пенсійний фонд, встановлення великої кількості категорій платників єдиного податку, і так далі.

Мені, як досвідченому податковому адвокату хотілося б підкреслити деякі нюанси про які слід пам'ятати при реєстрації як приватного підприємця з урахуванням змін у чинному законодавстві України станом на 1 січня 2014 року.

Чи потрібно нотаріальне посвідчення договору купівлі продажу корпоративних прав?

Щодо нотаріального посвідчення документів про перехід корпоративних прав Учасника Товариства необхідно відзначити, що відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 208 ЦК України правочин, який укладається між фізичною та юридичною особою, а також між двома фізичними особами на суму, що перевищує у двадцять і більше разів розмір неоподаткованого мінімуму доходів громадян (понад 340 гривень), належить вчиняти у письмовій формі. Угода, яка укладена у письмовій формі, підлягає нотаріальному посвідченню лише у випадках, встановлених законом або домовленістю сторін. Законодавство України на сьогодні не передбачає обов'язкове нотаріальне посвідчення договору купівлі-продажу корпоративних прав (частини частки) Учасника у Статутному капіталі Товариства.

Наша процвітаюча юридична фірма досить часто надає послуги починаючим і досвідченим підприємцям з реєстрації підприємницьких структур, будь то реєстрація підприємства або реєстрація фізичної особи підприємця.

Останнім часом законодавство України часто змінює свої положення, які відображаються на здійсненні підприємцями в Донецьку і інших містах України господарської діяльності. В основному це зачіпає податкову сторону бізнесу. Наприклад введення нових правил здачі звітності, передачу податкової компетенції з адміністрування єдиного соціального внеску, який раніше сплачувався в пенсійний фонд, встановлення великої кількості категорій платників єдиного податку, і так далі.

Мені, як досвідченому податковому адвокату хотілося б підкреслити деякі нюанси про які слід пам'ятати при реєстрації як приватного підприємця з урахуванням змін у чинному законодавстві України станом на 1 січня 2014 року.

 

Во первых, при желании зарегистрироваться частным предпринимателям следует иметь ввидуь, что чем бы Вы не занимались, а избежать налогообложения не получиться, хотя довольно часто мелкие предприниматели которые работают за наличку скрывают свои доходы от государства прикрываясь мораторием на проведение проверок, а в отчеты вносят лишь не полный перечень своих доходов.

У першу чергу необхідно визначитися в наступному: або Ви будете працювати на загальній системі оподаткування, або будете працювати як платник єдиного податку першої або другої групи (або інший з груп, що не так часто зустрічається), з ПДВ чи без ПДВ.

У випадку якщо Ви після реєстрації себе в якості приватного підприємця не подасте заяву на отримання єдиного податку Ви будете платити прибутковий податок 15 відсотків і єдиний соціальний внесок (пенсійний внесок) в тому випадку якщо у Вас будуть доходи. У випадку якщо Ви після реєстрації СПД подасте до податкової заяву на застосування єдиного податку, Ви будете платити податок в залежності від обраної групи, а саме (2 група - 20% від мінімальної заробітної плати встановленої на початок року щомісяця, 3 група - 5% від виручки щокварталу), єдиний соціальний внесок в обох випадках Ви як платник єдиного податку повинні платити щоквартально до 20 числа місяця наступного за останнім місяцем кварталу.

Звітність в 2014 році можна подавати в електронному вигляді з використанням електронних ключів. Однак це не є обов'язковим. Тому якщо у Вас не приймають звіт в податкову в паперовому вигляді можна сміливо скаржитися на гарячу лінію. Декларації платника єдиного податку подаються для платників 2 групи - один раз на рік, для платників 3 групи - щоквартально. Звіти по єдиному соціальному внеску подаються так само в податкову інспекцію замість пенсійного фонду, хоча в світлі останніх подій в нашій країні все може змінитися.

При наданні послуг підприємцям по реєстрації, ми надаємо пакет документів, у якому крім витягу з державного реєстру видається витяг з реєстру платників податку де буде відображено те що Ви є платником єдиного податку та книга обліку доходів. Слід пам'ятати що книга обліку доходів і витрат дуже важлива при проведенні планових та позапланових перевірок, тому якщо Ви і не заповнюєте її кожен квартал при підрахунку своїх доходів, то перед проведенням перевірки її необхідно заповнити, і бажано таким чином, щоб кожен рядок доходів збігалася з первинними документами, хоча б з рухом по розрахунковому рахунку якщо такий є. Чому я так говорю, тому що при проведенні податкової перевірки перевіряючі вимагають підтвердити кожну копійку первинним документом. Хоч відсутність первинних документів не є злісним порушенням для СПД - шника, проте перевіряючі за просто так не закриють на це очі. Втрата книги обліку доходів або заповнення її в порушення встановленого порядку чревата штрафами..

Слід пам'ятати, що з 2014 року припиняє дію мораторій на проведення планових та позапланових перевірок платників єдиного податку, тому як би не було сумно, але рано чи пізно Ви все таки станете об'єктом для податкової перевірки. У зв'язку з цим варто бути більш пильним і дотримуватися вимог законодавства при здійсненні діяльності. Для цього потрібно дотримуватися термінів подання податкових декларацій, своєчасно і в повному обсязі сплачувати єдиний податок, при торгівлі в орендованому приміщенні мати договір оренди, а в деяких випадках і документи підтверджують право власності на приміщення, при використанні у господарській діяльності земельної ділянки необхідно мати документи підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою і т.д.

Задать вопрос юристу

Разрешить публиковать вопрос в рубрике "Вопрос юристу" (Ваши личные данные не будут опубликованы)